Kudłoń z Doliny Kamienicy przez Polanę Stawieniec – 19.10.2008

udłoń (1276 m.n.p.m.), to czwarty co do wysokości szczyt w Gorcach, leżący w całości w Gorczańskim Parku Narodowym. Wprawdzie sam wierzchołek jest całkowicie zalesiony, natomiast otaczające go z każdej strony świata urokliwe polany, sprawiają, iż uważa się go za najpiękniejszy masyw całych Beskidów. Każdy, kto był przy schronisku na Turbaczu z pewnością podziwiał jego potężny masyw królujący nad Doliną Kamienicy. Nasza obecna wycieczka na Kudłoń swój początek wzięła w przysiółku Lubomierza o nazwie Rzeki. Stąd wyruszyliśmy malowniczą drogą w głąb Doliny Kamienicy, by w jej połowie przystąpić do ostatecznego „ataku” na szczyt. Po drodze jeszcze przekroczyliśmy potężną i tajemniczą Polanę Stawieniec, a po chwili stanęliśmy na głównym grzbiecie Kudłonia. Oczywiście nie musze dodawać, że przez większość trasy na tym odcinku nie spotkaliśmy żywej duszy. Z Kudłonia w ciągu półtorej godziny znaleźliśmy się na Turbaczu, skąd naturalnie zeszliśmy do Nowego Targu. Czas , w jakim odbyliśmy naszą wycieczkę przypadł na pełnie jesieni. Nie sposób opisać słowami piękna tej pory roku w Gorcach. Mam nadzieję, że zamieszczone poniżej zdjęcia chociaż w pewnym stopniu oddadzą niepowtarzalną atmosferę naszej wyprawy.

Komentarze(9)

Dodaj komentarz

Mariola | 2010-07-31 10:05:17
image #1

Witajcie! zdjecia jak zwykle piekne, a ta pora roku - jesien- na Waszej trasie ukazuje naprawde piekno i gre kolorow.czekam na nastepne zdjecia pozdrowienia z Florydy

Sebastian | 2010-07-31 10:05:32
image #2

Wiem, wiem jak jest pięknie w Gorcach o tej porze. Jak mam tylko okazję to staram się tam być w październiku co roku. NIestety w tym roku nie udało mi się znaleźć czasu na wypad jesienny w góry (mam \"trochę\" dalej w Gorce niz Wy z Nowego targu ), ale w zamian za to dostarczyliście mi znajome widoki jakże miłe dla oka. tak więc powędruję sobie z Wami wirtualnie, a wiosną to już koniecznie trzeba jechać na krokusy do Poręby Górnej. Czekam na kolejne fotorelacje pozdrawiając Was ze smutnej o tej porze i prawie zupełnie płaskiej Łodzi.

Zofia | 2010-07-31 10:05:46
image #3

Jest przepięknie !!!! I zdjęcia i natura. Dziękuję.

karola | 2010-07-31 10:06:03
image #4

widzę, że jesień już na dobre zawitała w Gorcach. Piękne są te kolorowe drzewa. I zdjęcia również niczego sobie i nie zapominając- pogoda wyśmienita.

lol | 2010-07-31 10:06:14
image #5

Dlaczego wchodzicie z psami do parku??

mf | 2010-07-31 10:06:24
image #6

Te psy mają specjalne wejściówki

baca hej | 2010-07-31 10:06:37
image #7

ee.bo wiycie .co to jo godać mioł.wis.e.bo to widzi mi sie ze to my ludzie powinniśmy mieć wejciówki.psy jako zwierzęta mają wstęp wolny.są u siebie.no chyba ze nie som zwierzentami tylko rybami .ale mnie godoł taki jeden co godoł co sie na tym zno ze som.jesce godoł co sie na liściaf zno.nie pedzioł mi jesce cy na lisciastyk cy na iglastyk.ale to chyba syćko jedno to liść i to.ni.no.a piyknieś te jesień ujął ze tak rzekne.a jo juz o śniegu pisoł coś.żartowołek przecie .ka tam do zimy jak jesień tako piykno.A za to coś tak ślicnie pokozoł nam Gorce mos u mnie dożywotniom reklame na www.radiodisco.pl i od casu do casu pozdrowiem cie publicnie.bublicnie to za miesionc bo zem jesce technicnie nie w pełni gotowy.ale piosenecke o 18.00 jaka by ona nie była sobie dedykuj.Pozdrawiam Karolinkę. To na tyle dzieci moje na dzisiok.Pozdrowienia lo syśkich ponizej i powyzej.bo myslem a jo se tak lubiem...ze jesce se ktosi zaglondnie.hej.

baca hej | 2010-07-31 10:06:50
image #8

no i widzem ze sie ...idem dalej.wyzej.