Lubomir (904m). Najwyższy szczyt Beskidu Makowskiego 07.05.2011

Beskid Makowski można scharakteryzować w następujący sposób: zaokrąglone grzbiety, łagodne zbocza oraz pola uprawne w dolinach. Wiele tutaj łatwych i nieuciążliwych szlaków, ruch turystyczny jest mniejszy niż w innych grupach Beskidów, można zatem znaleźć dużo cichych i uroczych zakątków. Ten krótki opis, wyczytany w jednym z przewodników, idealnie pasuje do naszej wycieczki, której głównym celem było zdobycie najwyższego szczytu tego pasma – Lubomira (904m), należącego do Korony Gór Polski. Można to zrobić na wiele sposobów, my jednak wybraliśmy wariant dość ambitny, bo oprócz wspomnianego Lubomira chcieliśmy też nieco więcej zapoznać się z tym przepięknym terenem. Zaczęliśmy w Stróży nieopodal Myślenic. Krótkim lecz stromym szlakiem bardzo szybko wspięliśmy się na Chełm, a stąd już łagodnymi grzbietami rozpoczęliśmy zasadniczą część wędrówki. Przez 8 godzin marszu nie było ani jednej zmarnowanej chwili. Przepięknie usytuowane przysiółki, kapitalne polany z niesamowitymi widokami na Beskid Wyspowy, zabytkowe chałupy i przydrożne kapliczki to nieodłączny element naszej trasy. Do tego jeszcze należy dodać ciekawe schronisko PTTK na Kudłaczach i przede wszystkim imponujące obserwatorium astronomiczne na samym szczycie Lubomira, umożliwiające każdemu wzięcie udziału w nocnych pokazach nieba. Po 25 km wycieczkę zakończyliśmy w Lubniu. Bez żadnej przesady możemy powiedzieć, że była to jedna z najciekawszych wycieczek w naszym życiu. Zapraszam do poniższej galerii, gdzie pod każdym zdjęciem znajdziecie nieco więcej szczegółów.

Komentarze(11)

Dodaj komentarz

Magda z Repair | 2011-05-08 18:01:43
image #1

a w Repair byli?

daro | 2011-05-08 20:06:35
image #2

mało ambitna ta trasa już wolałbym iśc gdzies w gorce

Karola | 2011-05-08 20:14:50
image #3

Od razu proponuje iść w Tatry :) wycieczka była znakomita, obfita w cudne widoki i te bliskie i dalekie :) Nie wszystkim również musi się podobać :) Pozdrawiam daro:)

Marek. | 2011-05-08 22:27:43
image #4

Co roku jestem kilka dni w Beskidzie Makowskim w Skomielnej Czarnej. Tu jeszcze nie byłem. Ale klimaty są wybitnie makowskie - pola, kamieniste dróżki w mini wąwozach. Super wycieczka, też muszę się na nią wybrać.

martin | 2011-05-09 09:52:54
image #5

a ja wtedy byłem w gorcach i też była to jedna z najciekawszych wycieczek w moim życiu ;-) Równiez pozdrawiam daro !

ziomek | 2011-05-09 14:19:33
image #6

\"Bez żadnej przesady możemy powiedzieć, że była to jedna z najciekawszych wycieczek w naszym życiu.\" - Panie Robercie, myślę jednak, że Pan przesadza :P Ładna urokliwa wycieczka ale żeby uznać ją za jedną z najciekawszych? hmmm

wujek | 2011-05-09 15:54:15
image #7

Dzięki za prowokacyjne komentarze ;-) ale raz jeszcze podkreślę-to była niezapomniana wycieczka. Dzięki Bogu nie dałem się namówić koledze na wycieczkę w tym samym dniu na Kościelec. Już nie mogę patrzeć na te oklepane Tatry ;-) Pozdrawiam!

Teresa | 2011-05-09 20:51:48
image #8

Ach, jak zazdroszczę tej wycieczki. Bardzo udanej tym bardziej, że ja prawie w tym samym czasie czyli 4 maja też miałam zamiar zdobyć szczyt Lubomira ale przeszkodziło mi załamanie pogody 3 maja i po zdobyciu Mogielicy, kolejnego dnia Ćwilina i Śnieżnicy, po zejściu do Kasiny Wielkiej nastąpił powrót do domu zamiast zdobycie Lubomira. Od jakiegoś czasu również poznaje uroki całych Beskidów. Popieram, są piękne.

wiki | 2011-05-09 22:22:14
image #9

Zostawcie p.Roberta on Wam jeszcze udowodni, że są inne góry oprócz Beskidów !!!

OlaB_biegowki | 2011-05-09 23:31:56
image #10

Witam, Śliczne foty, nawet pomijając fakt, iż to \"moje\" góry i mam do nich szalony sentyment. Na żółtym szlaku kilka lat temu złamałam (podczas zjazdu rowerem) łapkę, i wtedy zaczęła się moja przygoda z pieszymi górami. Gratuluję doboru trasy :).

baca hej | 2011-06-04 01:48:07
image #11

piyknie.Karolcia kocurek cie nie podrapoł.pozdrawiam.no.ładnie moje dzieci.kawał wyciecki.