Skrzyczne (1257 m n. p. m.) - najwyższy szczyt Beskidu Śląskiego – 21.11.2010

Rzadko zdarza się okazja, abym zapraszał Was w miejsca, gdzie jeszcze nigdy nie byłem. Nie powstałaby więc ta galeria, gdyby nie kolega Marcin - pomysłodawca i organizator całej imprezy ;-). Głównym celem tej wyprawy było zdobycie najwyższego szczytu Beskidu Śląskiego, należącego do Korony Gór Polski, Skrzycznego (1257 m n. p. m.). Oczywiście można tego dokonać w pół dnia, jednak decydując się na dość daleki wyjazd, postanowiliśmy rozłożyć wycieczkę na 2 dni, wzbogacając ją o inne górskie atrakcje. Na początek ponad 100 km podróż samochodem z Nowego Targu do Bielska-Białej. Tu zostawiamy auto i za znakami żółtymi na rozgrzewkę atakujemy dwa sąsiadujące ze sobą szczyty, tj.: Szyndzielnię (1028 m) i Klimczok (1117 m). Z tego drugiego schodzimy do Szczyrku, by po krótkim odpoczynku zaatakować punkt docelowy - Skrzyczne. Łącznie pierwszego dnia pokonaliśmy tylko 15 km ale aż 1650 m różnicy wzniesień! Należał się nam wobec tego solidny odpoczynek w schronisku PTTK na samym szczycie Skrzycznego. Nazajutrz rano wyruszyliśmy, w towarzystwie lekko zimowej aury, w dalszą drogę. Na szczęście pogoda się poprawiła i mogliśmy podziwiać panoramy, jakie rozciągały się z okolic Małego Skrzycznego (1211 m) i góry Malinów (1115 m). Dodatkową ciekawostką była Malinowska Skała (1152 m), na szczycie której znajduje się wychodnia skalna o długości 13 m, szerokości 5 m i wysokości ok. 5 m. Wycieczkę zakończyliśmy w dzielnicy Szczyrku - Salmopolu, skąd busem wróciliśmy do czekającego na nas samochodu. Osobiście bardzo się cieszę, ze zdobycia 10 już (albo dopiero) szczytu z Korony Gór Polski (jest ich bowiem aż 28), a przede wszystkim z odwiedzenia nowego zakątka naszych gór. Prawdopodobnie kolejna fotorelacja na naszej stronie będzie miała już zimowy akcent, czego sam nie mogę się już doczekać!

Komentarze(13)

Dodaj komentarz

maria-kopytek | 2010-11-28 22:23:48
image #1

REWELACJA - ZAZDROSZCZĘ TEJ WYPRAWY I PIĘKNYCH JESIENNO_ZIMOWYCH WIDOKÓW !

Martin | 2010-11-28 22:26:09
image #2

Już myślałem, że tylko sobie przypiszesz tą wycieczkę. A co do Czantorii to zmieniała ona co chwile swoje położenie ale to chyba przez te poranne objawienia :-)

fotograf | 2010-11-28 23:53:08
image #3

Super zdjęcia ale szkoda ze to ze schronisku nie wyszlo :P Czyżby zmęczenie dało znać o sobie? :)

sam | 2010-11-29 15:08:34
image #4

Fachowe oko zauważy iż zdjęcie ze schroniska było zrobione przez szybę czyż nie ........

wiolka | 2010-11-30 21:07:38
image #5

Panie Robercie. Super że Pan tam był,ponieważ ja z dziećmi wybierałam się tam w październiku ale mi nie wyszło. Teraz wiem jak jest trasa, może nie koniecznie całą pokonam ale na wiosnę na pewno tam pójdę i pomaszeruje z dziećmi tylko ja zamierzam najpierw wjechać kolejką gondolową na Szyndzielnię i dalej już wędrować. Zdjęcia i widoki piękne-takie są polskie góry a my jeździmy w takie dalekie kraje gdzie tu pod nosem takie piękne miejsca

sebastian | 2010-12-01 21:02:25
image #6

miło przypomnieć sobie znajome rejony - kiedyś sporo chodziłem po Beskidzie Śląskim mając za bazę wypadową Bystrą Śląską niedaleko Bielska. Może góry nie są tak atrakcyjne jak Gorce czy nawet Beskid Wyspowy, oczywiście moim zdaniem, ale za to poranny widok ze Skrzycznego robi duże wrażenie. Pozdrawiam i czekam na nową fotorelację, a że śnieg mocno sypie to z pewnością będzie co oglądać na Waszych zdjęciach z gór:)

Andrzej K | 2010-12-02 10:54:13
image #7

a ja juz swojego wewnętrznego szwendaczka wyłączyłem ... a szkoda ....bo tyle jeszcze miejsc czeka na nas a pogoda wszak znośna... pozdrawiam \"zazdrośnie\"

gery | 2010-12-02 20:42:48
image #8

Panie Robercie dzieki za szczegółowy opis tej wspaniałej wycieczki, miło jest powspominać. A co do Pana Martina to mam pytanie, z skąd u Pana biorą się tak wspaniałe pomysły ?

kopiki | 2010-12-02 21:02:19
image #9

\"Wójek\" fajnie, że wybrałeś się w \"moje\" okolice. Dla mnie Skrzyczne to prawie jak dla Ciebie Turbacz. Zapraszam zimą - fajne trasy na BC :)

baca hej | 2010-12-15 19:07:39
image #10

długa wycieczka

Dagmara | 2012-03-25 17:54:23
image #11

Twoje zdjęcia przypomniały mi, że góry są piękne o każdej porze roku. Pozdrawiam:-)

gabi | 2013-05-01 12:00:21
image #12

w ten weekend zdobyłam Skrzyczne na rowerze:) Pozdrawiam!

wujek | 2013-05-01 19:22:08
image #13

To już Gabi nie ma błota ani śniegu?