Wycieczka na Ćwilin (1072 m n.p.m.) w Beskidzie Wyspowym - 05.06.2010

Ćwilin, to jeden z najoryginalniejszych szczytów w całych polskich górach i nie ma w tych słowach ani krzty przesady. Powszechnie wiadomo, że panorama rozciągająca się z potężnej szczytowej polany Michurowej jest jedną z najpiękniejszych w całych Beskidach! Dlatego należy wybierać się na Ćwilin w okresach jak najlepszej przejrzystości powietrza. Nam akurat udało się wykorzystać takie właśnie idealne warunki, dzięki którym mogliśmy pokazywać sobie palcem dziesiątki szczytów i bawić się w odgadywanie ich nazw. Panorama z Ćwilinia obejmuje m.in. Tatry, Gorce, Pieniny, Beskid Sądecki i Wyspowy, a także Babią Górę. Najbardziej w oczy rzuca się potężny masyw najwyższej w całym Beskidzie Wyspowym - Mogielicy (1170m). Prawdopodobnie dostrzegliśmy także na horyzoncie wzniesienie Lackowej (997m) w Beskidzie Niskim, oddalonej od nas ok. 70km! (jeśli się mylimy, proszę nas skorygować). Aby dotrzeć na Ćwilin należy z Nowego Targu dojechać do Mszany Dolnej, a stamtąd w kierunku Limanowej dotrzeć na przełęcz Gruszowiec (razem 45km). Od baru „Pod Cyckiem” na szczyt prowadzi niezwykle stromy szlak. Na odcinku zaledwie 2 km trzeba pokonać ponad 400 m wzniesień! To naprawdę jedno z najostrzejszych podejść jakie pokonywałem. Po ok. 50 minutach stajemy na wspomnianej wcześnie szczytowej Polanie Michurowej i cały wysiłek włożony w mozolną wspinaczkę zostaje nam wynagrodzony. Do tego jeszcze rozpalamy sobie ognisko, pieczemy kiełbaski i popijamy zimne piwko. Nic więcej do szczęście nam nie trzeba ;-)

Komentarze(7)

Dodaj komentarz

Marek | 2010-08-03 20:24:01
image #1

Super. Byłem tam rok temu. Stromizna, widoki, polana... Pop prostu super. Pozdrawiam. W sierpniu u Was będziemy!

Marek | 2010-08-03 20:24:14
image #2

http://www.polskiekrajobrazy.pl/Marek_Ryś/ Pozdrawiam serdecznie Pięknie jak zwykle!

jaro | 2010-08-03 20:24:34
image #3

brawo w końcu odwiedził pan beskid wyspowy! zapraszam

sąsiadka była | 2010-08-03 20:24:49
image #4

Polskę Ci zaliczam teraz w Himalaje się rusz.

jack | 2013-01-03 10:45:09
image #5

w latach szkolnych miałem okazję jeszcze uczestniczyć w wypasie owiec przez Kołodziejów i Dudzików na Ćwilinie niezapomniane wakacje. Byłem tam po przeszlo 20-tu latach i nic nie pozostało z tej polany bacówka pod szczytem spalona przez takich co to właśnie kiełbaski sobie piekli obok wybijało żródło woda tak zimna że \" nie myliśmy się wcale \" pod polaną wielkie jodły i świerki wycięte teraz jakaś szkółka tylko rośnie ale widok ten sam tylko że na Mogielnicy też już nie widać białej plamy owiec które też się tam wypasały. Czas upływa

ciotka | 2013-11-15 13:45:03
image #6

A ja 52 lata temu hehe byłam na kolonii na Śnieżnicy.Pamiętam,że właśnie chodziliśmy na Ćwilin.Panie się opalały a ja biegałam jakoś niżej do źródełka po wode. Kolonia była super,dzicz i takie tam hehehehe ale fajne wspomnienia.

Z marzeniem w plecaku | 2014-10-13 22:11:24
image #7

Byliśmy tam niedawno, ale szliśmy z Jurkowa. Polana Michurowa jest świetna do niedzielnego wypoczynku i ładowania swoich "baterii" na cały tydzień. Można by na niej przebywać godzinami. http://zmarzeniemwplecaku.blogspot.com/2014/10/cwilin.html Pozdrawiamy! A&D