Narciarska wycieczka ze Szlachtowej na Przehybę - 03.01.2011

Mam przyjemność zaprosić Was na pierwszą w nowym roku górską fotorelację. Tym razem przenosimy się w Beskid Sądecki, który jest bardzo przychylny dla miłośników turystyki narciarskiej. Nowosądecki oddział PTTK prowadzi remont, konserwacje i oznakowania przed sezonami zimowymi 12 turystycznych szlaków narciarskich o łącznej długości 110 km. My skorzystaliśmy z dwóch z nich i już na wstępie możemy pochwalić perfekcyjne ich oznakowanie.
Zaczęliśmy w oddalonej o 4 km od Szczawnicy Szlachtowej, skąd do schroniska na Przehybie prowadzi czarny szlak o długości 9 km i przewyższeniu ponad 600 m. Pierwszy raz wędrowaliśmy tą trasą, stąd mieliśmy lekkie obawy (jak się okazało nieuzasadnione) o ewentualne zgubienie drogi. Okazało się, że większym problemem były wystające w gęstym lesie kamienie, które przy podchodzeniu na szczęście zbytnio nie przeszkadzały. Po krótkim odpoczynku w schronisku PTTK na Przehybie rozpoczęła się prawdziwa narciarska frajda. A wszystko za sprawa kapitalnego zjazdu niebieskim szlakiem narciarskim do Szczawnicy Sewerynówki. Najpierw 2 km odcinek do Czeremchy (1146m) raczej płasko, a nawet z kilkoma podejściami, natomiast dalej czekał nas 5 km fantastyczny i w miarę bezpieczny zjazd aż do samej Kaplicy na Sewerynówce. Mimo, iż dojechaliśmy do głównej drogi narty ściągnęliśmy dopiero przy aucie na parkingu w centrum miasta. Łącznie tego dnia pokonaliśmy dystans 20km. Jedyne czego brakło to dobrej pogody, stąd niestety nie ma szału na zdjęciach ;-)
Śniegu za oknem coraz mniej, a na dodatek zbliża się odwilż, korzystajmy więc z uroków zimy póki czas.